Khamis, 15 April 2010

BICARA TENTANG KETUANAN MELAYU

Marilah kita bicarakan tentang ketuanan Melayu khususnya di dalam negara 1Malaysia tercinta ini. Tuan ertinya tauke dan ada kuli. Maka Melayu di Malaysia ini adalah tuan dan kulinya tentu bukan Melayu atau sesama Melayu.
Apabila Melayu jadi tuan maka tidak adalah drebar lori dan bas Melayu yang bertuankan Cina dan apa yang ada ialah Tauke Melayu berdrebarkan Cina mata sepet itu. Tiadalah ada minah-minah dan Cik Siti Melayu yang dari pagi hingga ke petang mengambil upah menjalankan mesin-mesin membuat baju, kasut, seluar dalam, dvd halal, radio, laptop dan sebagainya di kilang-kilang Jepun dan Cina. Segala macam amoi dan anak gadis India yang Hindu atau tidak, anak Dayak, Siam, Bangla dan sebagainya akan berduyun-duyun masuk kerja di kilang-kilang laksa, kain pelekat, sos cili, kereta atau minyak wangi yang dipunyai oleh Melayu di mana-mana jua dalam tanahair Melayu ini.
Apabila Melayu jadi tuan maka tiada akan kedengaran suara sergahan rakyat dari macam-macam puak di tanahair 1Malaysia ini yang meminta bukan-bukan yang boleh menjejaskan ketuanan Melayu. Melayu akan pertahankan hak keistimewaan dan ketuanan Melayu. Tiada akan menukar syarat dan menjual mereka tanah-tanah rizab orang Melayu. Akan diambil baliklah tanah-tanah wakaf umat Islam Melayu yang diduduki kuli-kuli Cina di seluruh tanahiar Melayu tercinta ini. Akan memandanlah segala kuli-kuli Melayu itu penuh hormat dan segan pada tuan Melayu.
Apabila Melayu jadi tuan maka akan berbanggalah dengan bahasa Melayu dan tiada akan adalah lagi PPSMI atau memperkasakan bahasa lain selain Melayu. Akan bersyarahlah pemimpin ketuanan Melayu di PBB atau forum nuklear sejagat tajaan Obama menggunakan bahasa Melayu. Semua itu telah dilakukan oleh pemimpin ketuanan Melayu. Mereka rasa bangga menggunakan bahasa Melayu dan meluat akan bahasa asing. Mereka tidak sekali-sekali terima persen dari tauke-tauke tetapi mereka memberikan pengajaran secukupnya kepada pemberi rasuah. Pegawai dan tuan Melayu akan ajarkan budaya Melayu dan Islam yang sebenarnya kepada bukan Melayu. Melayu jadi tuan kepada bangsa-bangsa dan keturunan lain. Semua yang selain Melayu akan jadi kuli semuanya - Dulu, kini dan selamnya!
Itulah hakikat yang dapat dilihat di depan mata sekarang. Melayu memang jadi tuan di dalam ini tanahair 1Malaysia ini. Porrrrah..! siul...kah..kah.kah. Tabik tuan Melayu!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan