Khamis, 2 Ogos 2012

NEGARA ISLAM : APA MASALAHNYA?

Karpal Singh, Chua Soi Lek, Lim Kit Siang adalah antara serentetan dari kalangan cina, india, siam dan benggali yang kapir belakanya yang begitu keras menentang konsep negara Islam PAS. Bagi mereka negara 1Malaysia ini adalah sekular dan perlu mapan dengan amalan ideologi sekularnya - buat selama-lamanya. Kalau negara Islam pun biarlah dalam erti kata negara berkebajikan atau Islam moderat.

Apa masalahnya Karpal Singh, Chua Soi Lek dan yang lain-lainya (termasuk yang Melayu-Islam) menentang cita-cita negara Islam PAS. Apakah Islam secara PAS adalah islam politik atau islam untuk kepentingan kroni dan  peribadi semata-mata? Atau apakah dengan Islamnya negara 1Malaysia ini maka Karpal Singh dan rakan-rakannya akan dipaksa potong 'anu'nya masing-masing -bagi yang belum potonglah. Apakah kapir laknat yang mencuri yang hukum asalnya tidak berdosa ke atas mereka akan turut dikenakan hukum hudud potong tangan? Apakah jika sekiranya Chua Soi Lek melakukan hubungan seks tabii dengan pasangan yang bukan bininya yang sah, maka Soi Lek juga akan direjam sama seperrti seorang Muslim yang dikenakan hukum hudud atas perbuatan zinanya?

Keengganan untuk memahami dan menerima konsep negara Islam adakah bersifat politik semata-mata atau berasaskan fakta akademik dan lebih fundamental sifatnya? Ini perlu disoal dan difahami sungguh -sungguh oleh Azizan Razak dan Nik Aziz, Mahathir, Marina Mahathir, sultan-sultan, wakil rakyat Islam dan semua umat Islam. Ini penting agar Islam akan terus hidup dan bangun dengan penuh penghormatan. Kalau berlaku hukum hudud biarlah ia muncul sebagai satu hikmah kepada umat manusia khususnya dalam tanahair 1Malaysia ini.

Dalam negara Islam Benggali Karpal Singh atau benggali karpet yang kafir tidak dipaksa potong lancau, masing-masing -sama seperti hari ini di mana seorang muslim yang amalkan agamanya dalam negara sekular tidak dipaksa makan babi atau main judi. Seperti di Amerika dan Perancis yang jauh lebih sekular dan laknatnya kekafiran mereka, umat Islam boleh berpuasa, membayar zakat dan solat. Umat Islam tidak dipaksa minum arak dan makan babi melainkan mereka sendiri yang memilihhya. Jika berlakunya negara Islam dan hukum hudud di Malaysia maka Karpal Singh, Chua Soi Lek mahu makan babi, minum arak atau berjimak dengan segala perempuan kafir lainnya -silakanlah. Yang akan dihudud dalam negara Islam nanti hanyalah yang mengucap dua kalimah syahadah yang muslim umpamanya Cik Gayah bt. Abdullah, Usman bin Ibrahim, Sultan Ibrahim, Syed Ibrahim, Ibrahim Pendek - yang Islam sahaja. Ini asas kefahamannya. Apa yang Karpal takut sangat dengan penubuhan negara Islam. Apakah kerana kepentingan politik sesama kafir maka rakannya yang Islam tidak boleh laksanakan syariat Islam? Ini pelik dan tidak bijaksana dan tidak patut dibenarkan berlaku. 
Tidak kira di sebelah sekutu Soi Lek mahu pun Kit Siang yang menang pilihanraya besar nanti, jika rakan yang Islamnya mahu laksana syariat Islam  maka itu hak mereka dan hormatilah! Kenapa perlu dihalang-halang? Islam pasti tidak sesuai untuk yang bukan Islam dan tidak perlulah kamu sertainya jika bukan urusan agama kamu. "Lakum di nukum wali yadin"

1 ulasan:

  1. Tahniah ustaz z...qaa lu haq walaukaana murron....xsangka...anak abahhh....muah

    BalasPadam