Ahad, 14 April 2013

BUKAN KONG KALI KONG DAN BUKAN KANGKONG -HABIS APA?

Pelajar UIA hasil logo terbesar guna donat
KUALA LUMPUR - Penuntut Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) mencipta rekod Malaysia Book of Records (MBR) apabila berjaya menghasilkan logo universiti itu menggunakan 19,300 biji donat.Wakil MBR, Zulhairi Md Zin berkata, UIAM merupakan universiti pertama di negara ini mencipta logo terbesar bersaiz 10 meter x 10.2 meter dengan menggunakan donat dalam kuantiti yang banyak.
"Ini merupakan iktiraf rekod terbaharu dan pertama kali di Malaysia buat logo gunakan donat, pengiktirafan ini diberikan berdasarkan memenuhi kriteria yang ditetapkan oleh MBR sendiri," katanya pada majlis penyampaian sijil pengiktirafan MBR di sini hari ini.
Acara itu, yang dinamakan 'Doughnut of Hope' merupakan program bersifat kebajikan untuk membantu anak yatim dengan memberi harapan yang disimbolikkan menerusi pemberian donat, menurut Pengarah Eksekutif Karnival Majlis Perwakilan Pelajar UIAM Muhammad Faris Zaidi.
Inilah hasil dan buktinya....wow..hebat!





Berita ini tentu lebih baik berbanding kisah-kisah lucu dan lucah PRU 13 seperti kajian seorang profesor terhadap kerendahan moral pemimpin politik, ksah video lucah pemimpin kanan Pakatan Rakyat, kisah penyokong parti kerajaan dianiaya oleh ahli parti ajaran sesat...kisah perjuangan Islam Zul Nuordin, kabor keperkasaan brahim Ali dan sebagainya. Cerita ini lebih sedap didengar biar pun makna di sebalik itu ibarat kangkong. Kemas dan elok di di luar kosong di dalam. Ini bukan kong kali kong atau auta. Ini Kangkong lah...kah..kah..kah...Inilah barangkali hasil pendidikan bertaraf dunia, pemikiran dunia pertama dan hasil pengangkasawanan akal Melayu. UIA majoritinya melayu dan Islam dan outputnya donat berlogo UIA 10 x 10, sebesar separuh kanopi kenduri kawin... kah... kah... kah... UIA dan UAI sama-sama boleh buat lawak. Kah...kah...kah...UAI lawak tengganu kite... UIA tentu lawak antara bangsa....lawak doughnut international....kah..kah... berapa ranking acara ini dalam SETARA dan TIMES Higher Education....kah...kah....  janganlah marah sebab tulisan ini pun hanyalah lawak semata-mata bukannya serius dan berisi pun.

Malaysia ini kalau tak kong kali kong tentu kangkong....  kah...kah....kah...   

1 ulasan: